MediationMessenger is de gratis online Kom-in-Gesprekservice
MediationMessenger helpt partijen in gesprek te komen met elkaar. U bent uitgenodigd voor een mediation. Wat nu?
Waarom Mediation?
Mediation helpt mensen en organisaties met een zakelijk of arbeidsconflict. Of wanneer deze conflicten dreigen te ontstaan. Bij dit soort kwesties geldt: eerder is beter. Hoe eerder u aan een oplossing begint te werken, hoe beter. En hoe groter de kans op een positief resultaat voor alle betrokkenen.
Tijdens een mediation gaat u onder begeleiding van een mediator in gesprek met uw werkgever/werknemer, vennoot, collega of andere zakelijke relatie. Met als gezamenlijk doel een dreigend of vastzittend conflict uit de wereld te helpen. U zit zelf aan het stuur om de oplossing mee te bepalen, anders dan bij de rechter of een arbiter. Sneller, goedkoper en duurzamer.
Waarom MediationMessenger?
Deze vraag kan uw conflictpartner beantwoorden, dit is persoonlijk. MediationMessenger is ingezet als laagdrempelige Kom-in-Gesprekservice. U bepaalt zelf of u het een kans geeft. Als u positief antwoordt op de uitnodiging, dan kunt u erop vertrouwen dat wij als mediators in uw beider belang optreden. Anders gezegd: het enige belang dat wij dienen, is om zo snel mogelijk een zo goed mogelijke oplossing voor u beiden te realiseren. Verder opereren wij onafhankelijk en zijn wij als registermediators ingeschreven in het landelijke MfN-register, hét kwaliteitskeurmerk voor mediation in Nederland.
Uw antwoord
U bent volledig vrij te kiezen wat uw antwoord is. Eén van de pijlers van mediation is namelijk vrijwilligheid: niemand kan verplicht worden mee te doen. En u kunt ook op elk moment stoppen. Dat is natuurlijk ook een extra argument om het wel te proberen. En om het juiste gesprek, met elkaar en onder begeleiding, een kans te geven. Hoe kunt u antwoorden? Heel eenvoudig: door de uitnodiging die u ontvangen heeft, te beantwoorden. Wij ontvangen uw bericht dan via contact@mediationmessenger. Bij een positief antwoord zullen wij vervolgens zo snel mogelijk een eerste gesprek organiseren. Bij een negatief antwoord zullen wij uw conflictpartner ook onmiddellijk informeren. Zo ontstaat er in beide gevallen zo spoedig mogelijk helderheid over de toekomst.
Meer weten?
Voor vragen zijn wij bereikbaar.