De gratis Kom-in-Gesprekservice bij zakelijk en arbeidsconflict
Selecteer een pagina

Blog

Tips van Piet bij zakelijk conflict

Tips van Piet bij zakelijk conflict

Tips van Piet bij zakelijk conflict - Zakelijke conflicten komen bij alle organisaties in meer of mindere mate voor. Ruzie bijleggen is een emotionele rollercoaster. Dat is niet makkelijk. Waar begin je? 'De andere partij is toch de veroorzaker?' Kortom: hoe, wat en...

Lees meer
Nieuw: Ex parte mediation

Nieuw: Ex parte mediation

In Amerika is het gebruikelijker dat een mediator conflicterende partijen actief stuurt naar een oplossing. In Nederland is de gemiddelde mediator meer een procesbegeleider. Onderzoek leert dat men ook hier pro-actiever met zakelijke conflicten wil omgaan. De 'ex...

Lees meer
Opnieuw versterking voor MediationMessenger

Opnieuw versterking voor MediationMessenger

Er is opnieuw versterking voor MediationMessenger, de gratis Kom-in-Gesprekservice voor zakelijk en arbeidsconflict. Met de uitbreiding bereikt het landelijke netwerk nu de mijlpaal van 20 collega-mediators. Martijn Berntsen en Piet Bruisten bedienen sinds kort de...

Lees meer
Laat je team als ganzen vliegen

Laat je team als ganzen vliegen

Wanneer je ganzen ziet vliegen in V-formatie, kan je je afvragen waarom ze eigenlijk in dit patroon bewegen. Wetenschappers hebben daar het antwoord op gevonden. Iedere vogel blijkt door de beweging van zijn vleugels een opwaartse druk te veroorzaken voor de vogel...

Lees meer
De stekker eruit

De stekker eruit

Casus: De stekker eruit. […] De mediation verliep constructief, in die zin dat de oplossingen binnen een paar weken en in twee sessies op tafel kwamen. Er was ruimte om de emoties en frustraties naar elkaar te uiten. Een dergelijk goed gesprek met behulp van een...

Lees meer

Voordelen van mediation

U heeft een zakelijk conflict of arbeidsconflict en u kiest voor een oplossing via MediationMessenger. Welke bijzondere voordelen van mediation komen dan binnen handbereik voor u?:

  • Sneller
  • Goedkoper
  • Zelf aan het stuur
  • Geen reputatieschade
  • Relatiegericht
  • Win-win, geen win-lose
  • Kwaliteitskeurmerk: MfN-register

 

LEES MEER

NODIG NU DIRECT UW CONFLICT­PARTNER UIT